Liselund Slotspark på Møn

Som jeg skrev i går, stod dagen i dag på en lille udflugt med Emma. Vi har lånt mine forældres bil og jeg pakkede bilen sammen med de pølsehorn jeg bagte i går og lidt snacks i form af lækre tomater og sprøde vindruer.

Turen gik til Liselund Slotspark der ligger tæt på Møns Klint. Jeg kom her som lille med mine forældre, men har ikke været der i flere år. Vi var tidligt på færde og var allerede dernede kl 10.15. Her var parken stort set mennesketom.

Vi gik en god lang tur igennem den tilstødende skov og for lidt vild i vores søgen efter en strand. Men turen var så smuk, så det gjorde ikke noget.

Pludselig var vi tilbage ved hovedvejen og gik langs den tilbage indtil vi stødte på parkeringspladsen igen.

Vi tog frokosten med og fandt en plads på græsset nede ved søen. Lidt flere mennesker var begyndt at komme.

Mens vi spiste kom der virkelig mange mennesker og vi skilte os nærmest ud fra mængden, fordi vi ikke havde havemøbler med. Folk kom slæbende med deres trailere ind i parken. Fyldt med plastik havemøbler som de har taget med hjemmefra. Så mener man virkelig det der picnic seriøst!

Vi var glade for vores vattæppe, det er så meget mere nemt at pakke ud og pakke sammen 😛

Vi besluttede os for at lede efter stranden endnu en gang og kom hurtigere på det rette spor denne gang. Alle der har været ved kysten på Møns Klint ved at der er et pænt stykke vej ned. Vi gik derfor ned af en masse trapper, inden vi kom ned til stranden.

Stranden er en ægte stenstrand med masser af drivtømmer. Der er simpelthen så hyggeligt! Ikke just en strand der indbyder til at man ligger ned og soler, men man kan få lang tid til at gå med at finde sten, kaste sten i vandet, sidde på en træstamme, kigge på vandet og bare være.

Der var heller ikke ret mange mennesker på stranden da vi kom, så vi sad der en god times tid, snakkede, kiggede, grinte og nød tilværelsen indtil der begyndte at komme mange mennesker.

Når man er gået ned af en masse trapper betyder det selvsagt at man også må gå op af en masse trapper. Vi døede en lille smule i varmen, men op kom vi!

Efter fire timers tid i parken besøgte vi A på hendes arbejde, et hotel ikke så langt derfra. Der nød vi en sodavand i solen og bagefter kørte vi hjem til mine forældre der havde inviteret på grill mad.

Nu er jeg hjemme igen og er godt træt. Har fået en masse sol og varme i dag og huden føles lidt øm og fedtet, så nu står den på et bad inden jeg skal ind i min dejlige seng og slappe heeeeelt af!

Jeg har haft sådan en dejlig weekend i et fantastisk selskab. I morgen er jeg “on my own” og tror den i hvert fald skal stå på rengøring og tøjvask så jeg er klar til næste uge.